Oslabená imunita je stav, kdy organismus není schopen se dostatečně bránit virům a bakteriím. Je proto více náchylný k různým nemocem, jako jsou chřipky, nachlazení, ale také afty, alergie, ekzémy nebo astma. Jestliže vás oslabená imunita trápí, bude se vám hodit několik rad, jak ji posílit.

Při léčbě každé nemoci je třeba znát příčiny. Kořeny snížené imunity je třeba hledat především v nezdravém životním stylu – nevhodná strava, nedostatek spánku, stres, překyselení organismu (souvisí s nadměrnou konzumací uzenin, sladkostí, tučného jídla), málo pohybu na čerstvém vzduchu.

Jak posílíte imunitu?

Zamyslete se nad svým životním stylem. Jíte příliš mnoho nezdravého jídla, navíc málo spíte, nehýbete se? Pak to napravte. Posílit imunitu vám pomohou následující kroky:

  • Zdravý jídelníček – jezte hodně ovoce a zeleniny, potravin bohatých na vlákninu, bílé pečivo vyměňte za celozrnné, tučné maso za ryby, sladkosti i sladké limonády vynechejte.
  • Pohyb – hýbejte se na čerstvém vzduchu, otužujte své tělo.
  • Pozor na stres – vyhýbejte se stresovým situacím, naučte se odpočívat a relaxovat.
  • Nekuřte – imunitu oslabuje také kouření. Už tak si naše tělo musí ve znečištěném prostředí poradit se řadou škodlivin, neztěžujte mu práci ještě kouřením.
  • Vitamíny – imunitu vám pomůže posílit především vitamín C a vitamíny komplexu B. Přijímat je můžete v přirozené podobě z potravin, stejně tak jako z kapslí a doplňků stravy.

Odkyselení organismu pro posílení imunity

Posílit imunitu vám pomůže také odkyselení organismu. Překyselení těla je totiž jednou z klíčových příčin snížené obranyschopnosti. Kyselost v těle zvyšuje nadměrná konzumace bílkovin, uzenin, sladkostí, ale i luštěnin a tučného masa. Vynechejte je proto ze svého jídelníčku.

Kromě toho vám imunitu pomůže posílit i vhodná mikroflóra ve střevech. Konzumujte proto mléčné výrobky s obsahem probiotických kultur.